Det började inte bra...

Lördag 2/8

Klockan var ställd på kvart i fyra, jag och Bernie tänkte försöka oss på ett nytt morgon pass efter abborre. Precis när jag yrvaket lyckats få i gång kaffebryggaren för att fylla termosen så satte det igång att spöregna, men lagom tills kaffet var klart så började det avta. Vi börjar få till rutinerna nu Bernie och jag. Han gör kaffet vi dricker innan vi far ut och jag fixar kaffet till termosen.Bernie bjöd mig att ta kaffe ur perkulatorn som han har i sitt förtält och det gjorde jag...och höll på att spy rätt ut,kaffet var iskallt (det värsta jag vet är kallt kaffe).Han hade glömt att sätta i sladden till perkulatorn. Efter en stund fick jag dock mitt kaffe men sa till Bernie att den här dagen har inte börjat nåt vidare, först spöregn  och sedan kallt kaffe ... man kan ju undra om båten kommer att sjunka. 

Väl ute på sjön gick det som tur var bättre Bernie började med en fin abborre på runt 7hg,sedan var det min tur med en på strax över halvkilot. Därefter tog Bernie nytt personbästa med en abborre på 940g(enligt min våg).
Sen var det lugnt ett bra tag men rätt som det var så högg det i rejält på min D-rigg . Det var en gädda i trekilos klassen 
som var illa biten tvärs över buken och satt så illa att jag fick lov att avliva den.Har dock stora planer för den gäddan framöver. tänker ta skinnet och montera på en jerk som jag ska tillverka(har testat med abborrskin på en och det verkar fungera). kommer bilder när den är klar.

Här är en bild på en stolt fiskare (som var lite trumpen dan före för att frun hans fick fisk men inte han).



Här är gäddan som ska få bidra med skinnet till mitt nya projekt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0