Premiär på Ösjön!

I torsdags kom  båten äntligen i sjön och årets första övernattningar i vagnen är avklarade. Det var en helg som bjöd på både finväder och blåsväder men inte värre än att det gick att komma ut och jaga lite gädda.
Jag blev utan på på torsdagen men på fredan gick det bättre. Då fiskade jag tillsammans med Bernie som lyckades lura sin första gädda på jerkspö någonsin. Efter en stund fick han ytterligare en. Själv fick jag tre stycken var av två på jerk och en på mete, den största på 3,7(jerk). På lördagen gjorde vi en eftermiddags tur
och då lyckades Bernie lura upp två stycken även dessa på jerk. Själv blev jag utan.

Grattis bernie!  88cm 4,1kg



Själv gjorde jag en tur i morse också, blev en snipa och ett par tappade. Har för övrigt bommat en hel del hugg under helgen,kanske dags att se över krokarna....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0