Heldag på Amungen...

Igår var det dags igen,för en hel dags äventyr på sjön.Jag hade tagit ut lite kompledigt från jobbet för att komma ut och fiska lite tillsammans med Martin och Erik. Denna gång var det Amungen som var målet och det var ismete efter främst Gös och Gädda som gällde.
Martin kom och plockade upp mig vid sjutiden och vid halv åttatiden hade vi även stuvat in Erik och hans prylar i bilen...

Det är mycke prylar som ska med när man ska ha roligt :D



Ett problem med Amungen i vintertid är var man ska ta sig ner till sjön. Denna gång blev det vid båt isättningsplatsen,efter att ha pratat med bonden så fick vi lov att ställa bilen på hans gård.



Efter detta följde ett mödosamt arbete med att ta sig ner till sjön, men det gick efter en hel del pustande och stönande.
Väl nere på sjön var det kanon före med bara några centimeter snö på isen.
Vi började att fiska på ett ställe som gett en del fisk i höstas.



Som ni kan se så började dagen med kanonväder med endast några få minusgrader. Erik hade några fällningar i början, eller om det var mörten som var för livlig, men det lär vi ju aldrig få veta. Efter ett par tre timmar så kommer äntligen dagens första fisk och det var Martin som lyckades lura den.






Fint krokad så det var bara att släppa tillbaka!



Efterhand som dagen gick så mulnade det på och började blåsa rätt så rejält så det var ju tur att man släpat med flytoverallen.
Vid ett tiden så hade det inte hänt så mycket mer så vi beslutade oss för att byta ställe.
Martin hade en fällning nästan omgående på det nya stället och när han kom fram så gick linan sakta ut, men när han gjorde motryck så var det tomt.Dagen gick och det började skymma men vi bestämde oss för att vi skulle köra en stund in på kvällen också, vilket visade sig vara ett riktigt beslut....

Min första gös på ismete!!! Ca 55 cm men vi struntade i vägning för den satt så fint så den fick gå i retur den också
i förhoppning att den klarar sig från nätfiskarna, så man kan få ta den igen när den växt till sig.



Vi (Erik) hade ytterligare några fällningar under mörkerfisket men dom hade spottat när han kom fram.Vid halv åttatiden bröt vi upp och började dra oss hemmåt.
Kan väl tilläga för dom som vet hur det ser ut vid sjön att vi hade att göra i över en timme med att ta oss från båt isättnings platsen upp till vägen så det hade nog lönat sig att välja en annan plats att ta sig ner till sjön på:D



Kommentarer
Postat av: Mia Frugan

Du har då en jäkla energi när du kommer hemifrån:)

2011-01-30 @ 19:37:31
Postat av: Micke.S

Mia: De händer det väl att jag har hemma också ibland, men då brukar ju du vara "trött" :D

2011-01-30 @ 20:57:13
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Martin

På lördag blir det nytt träningspass för mig. Får hoppas att det kommer lite mer snö till på lördag. Skall du med? Jag längtar redan, så jävla taggad inför lördag.

2011-01-30 @ 21:32:21
Postat av: Micke.S

Tjenare Martin!

Låter spännande fast jag får nog lov att höra med Mia först,men kommer det mer snö så vill jag defenitivt med,vem fan behöver gym när det finns pulkdragning...vi får höras i veckan.

Ha de gött! /Micke

2011-01-30 @ 22:51:16
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Mia Frugan

Jo Micke, det där med Gym vore väl en ide´, jag tycker då att du skulle behöva pumpa upp så du blev en kraftakarl. Kanske så du får upp locket på gurk- och marmeladburkarna i alla fall:)))))

2011-01-31 @ 12:09:39
Postat av: Micke.S

Mia: Jo det var väl ungefär det jag ville påskina,att det behövs nog några fler turer om jag ska orka öppna marmeladburkarna:D(kanske redan på lördag).

2011-01-31 @ 12:23:59
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Mia Frugan

Jag som trodde vi hade bröloppsdag på LördagS

Det är nog sant det jag tänkt, att jag kan nog aldrig konkurrera ut en snorgärs:)))

2011-01-31 @ 14:05:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0