Gösförsök igen

20/9

I måndags var det dags igen, ännu ett gösförsök på Amungen, provade både att släpa och att vertikaljigga. Bengan fick en som inte höll måttet och jag kände för första gången en gös (tror jag i allafall)på vertikal.Släppte efter halva vägen upp.
Jag har också satt igång med att göra några jerkar, eller rättare sagt fortsatt med ett gäng jag har haft på gång sen i våras. Skickade efter ett helt lass med färg från overthere,och nu har det kommit en hel kartong med färg, så nu blir det till att lära sig sprutan framöver.Verkar inte helt enkelt med färgbyte och rengöring men det ska väl gå att lära sig hoppas jag.Verkar kul i alla fall men det kan nog behövas en del träning innan man blir nöjd.

Kommentarer
Postat av: Johnny Storfan

Ser fram emot att få beskåda dina alster när dom e klar! De e skitkul att måla med spruta. Man får i regek till mästerverk man inte trodde var möjliga eftersom man kan skugga å grejja på ett helt annat sätt gämfört med penselmålning. Övning övning å lite övning så sitter de där! Enkelt! ;)

Ha de bra fiskebroder! Hälsa Mia!

/ Johnny Storfan :)

2010-09-22 @ 23:01:54
URL: http://johnnysfiskeblogg.blogspot.com
Postat av: Micke.S

Tjena Johnny! Bilder kommer nog så småningom,helt enkelt är det inte om man säger så;) Det började att jävlas redan första gången jag testade sprutan,eller rättare sagt när jag skulle göra ren den.Hade inte läst på som vanligt,utan började plocka isär den och rätt som det var så ramlade avtryckaren ur och någon liten bricka...Som tur var så följde det med en sprängskiss men jag hade inte tid att pyssla med det där utan tog med den till jobbet och satte ihop den där.Fick naturligtvis inte ren den riktigt så nästa dag ägnade jag över fyra timmar åt att få igång den igen. Nu börjar jag få kläm på hur jag ska göra ren den men den funkar inte riktigt som den gjorde från början. Antagligen så var det nån form av grundinställning som jag skruvat bort då jag vred på allt som gick att vrida på i hopp om att få igång den.

Man lär så länge man lever ...RTFM!

2010-09-23 @ 22:06:17
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0