Ledigt ett par dar...

Lördag 16 okt

Tog ledigt för att följa med Bengan till Amungen igen. Denna gång blev det bara vertikalfiske, fick ju mersmak efter att man börjat känna fisk. Bengan fick första fisken som var en abborre,den enda vi fått på vertikal än så länge.



Vi såg en hel del fisk på lodet men det var knepigt att få dom att hugga. Någon timme senare lyckades jag dock lura en  fin gös. Trodde först att att det var en gädda för den gjorde flera rusningar rätt ner  innan jag fick in den till båten och kunde konstatera att det var en gös. Glömde dock att ta kort på sjön, så det fick bli en bild hemma istället. 2520g vägde den men den kämpade mycket mer än den jag fick för ett tag sen.

  

Fick två till lite senare men dom var inte längre än max 20 cm så dom fick gå tillbaks och växa till sig.

Jag känner mig lite splittrad ifråga om catch & release i denna sjö för jag tycker det känns lite konstigt att återutsätta fisk när dom verkar tillåta nätfiske. Jag vet inte om det bara är dom med fiskerätt som får fiska med nät ,men flera gånger när vi varit där så har det kommit ut båtar och lagt ut nät. Det känns liksom inte roligt att sätta tillbaka en fin fisk som håller måttet och dessutom smakar jäkligt bra när det ligger nät alldeles i närheten. Jag tycker det är bra med begränsning av antal fiskar och minimått och att det är fiskeförbud under lektiden men så länge som dom lägger nät i sjön så tänker då jag ta upp mina matfiskar.

17 oktober

Gjorde en eftermiddagstur På älven tillsammans med Daniel, ville komma ut och profiska jerkarna lite.

Verkar funka:D


Kommentarer
Postat av: Ronny

Går det att hyra dig som guide på amungen tro.Skulle vilja ha en fin gös.

2010-10-18 @ 11:02:48
Postat av: Mia Frugan

Ja Ronny, hyr du, jag tar pengarna...Det går mycket flis åt när jag ska inhandla allt skorpmjöl till paneringarna:)))

2010-10-18 @ 11:39:25
Postat av: Micke.S

Ronny: Dä ä gratis, vi borde kunna hinna några turer till innan isen lägger, kanske vi kan tima in nån dag nästa frivecka....

Mia: Du kan få flis ändå,bara jag kan åka och feska:)

2010-10-18 @ 12:11:58
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0