Ispremiär...

Som vanligt har man allt i ordning när det smäller till och blir kallt så att isarna börja bära:D
Nädå, det blev som vanligt...upp och leta på vinden efter grejorna, lyfta på och titta under och bakom men efter ett tag så hade jag hittat på allt som behövs för att få hål på isen och kunna släppa i nåt som man hoppas ska kunna lura till hugg. Det var Ronny som hängde med på årets ispremiär. Det var i första hand ismete som gällde men jag provade även att vertikalfiska lite med mört som agn. Fiskarna var dock inte imponerade av mina grejor eller så var dom helt enkelt inte på samma ställe som jag. Hur som helst så var det skönt att komma ut en stund.Isen var nog ca 7-8 cm tjock ifall det är någon som undrar. Förhoppningsvis kan det bli en ny tur nästa frivecka. Nu är det bara att hoppas på att det får vara kallt ett tag innan snön kommer så det inte blir samma skit is som det blev förra året.

Kommentarer
Postat av: Herr D

Fy bövölen...redan is att gå på... :-)

2010-11-19 @ 11:39:06
URL: http://www.b3fiske.blogspot.com
Postat av: Ronny

vässa krokarna var ut å tog två lakar igår,en på 2550 å en spink å två tapp,ring om du vill med ut en kväll.

by by Ronny

2010-12-07 @ 10:00:10
Postat av: Micke.S

Ronny: Grattis,det var inte dåligt. Kanske kommer över och intervjuar dig på jobbet inatt om det är lugnt,annars ringer jag.

2010-12-07 @ 18:00:49
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Martin

Tjena Micke

Har precis kommit hem från grabbens julkalas. Såg att du hade ringt, törs inte ringa till er nu 22,00. Skickar ett mail till också.

2010-12-10 @ 22:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0