Nytt försök på Lake

Tisdag 19 jan

Kom ut lite senare idag, Ronny och P-A hade åkt före men dom hade inte känt nåt när jag kom. Det var även några andra fiskare ute denna kväll, var av den ene som jag inte vet namnet på fick den första laken. Ronny var den som fick nästa även om den inte var så stor. Det blev inte några fler lakar denna kväll även om Ronny lyckades med konststycket att bärga  andra hälften av en stock(han tog upp första delen av kvällen före)samt andra attiraljer, såsom ölburk delar av ett gammalt nät samt en bult m.m.

                                             
                                           Den här kvällen såg han inte lika glad ut:)




Kommentarer
Postat av: Honken

Trevligt med lite fiske. Är ni på älven å fiskar eller? Finns det gott om lake?



Honken

2010-01-24 @ 11:41:44
URL: http://www.flyfisher.se
Postat av: Micke.S

Honken: Ja det var på älven vi var.Om det finns gott om dom har jag ingen aning om, men jag antar att det finns en hel del bara man hittar på dom.

Verkar vara en lynnig fisk,ibland kunde det gå flera timmar utan att vi kände nåt, och sedan kunde vi känna fisk samtidigt fast vi satt ca 15 m från varandra. Hur som helst så är det ett annorlunda fiske men riktigt roligt.

2010-01-24 @ 12:44:24
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0