Nya tag med laken...

Sönd 31/1

I Söndags kväll var det dags igen, omkring 20 minusgrader gjorde att vi vågade oss på ett nytt försök på älven. Själv hade jag köpt mig ett par eluppvärmda vantar samt uppladdningsbara batterier men vad hjälper det när man inte tänkte på att dessa behöver laddas några gånger för att ge full effekt. Dom dog redan efter en kvart,
och som inte detta vore nog så sprack den ena vanten i kylan.
Fisket då?. Inte ett napp för egen del och vad jag kunde se var det ingen annan heller som kände nåt denna kväll.
(Det var jag PA och Ronny samt tre till som jag inte känner). Två satt iofs kvar när vi gav upp efter ett par timmar och om dom fick nåt eller ej vet jag inte.

Tisd 2/2

Denna kväll var riktigt behaglig om man jämför med söndagskvällen(-8 grader). Jag började med att byta ut vantarna utan problem (inhandlade på Vildmarksbutiken), denna gång höll dom sig varma ett par timmar innan batterierna dog. Ronny och PA var redan på isen (vilken börjar bli kass igen)när jag kom dit men ingen av dom hade känt nåt. Efter en liten stund så drar Ronny en liten lake på några hg och strax efter känner även jag ett försiktigt napp. Någon timme senare plockar Ronny upp en till i samma storlek och efter detta är det dött, vi gav upp strax efter kl 20.

Detta var nog sista ispasset på älven för min del.( Om det inte blir extremkyla ett tag framöver igen ).
Nästa frivecka tänker jag nog prova lite ismete istället. Även detta fiske är nytt för mig så det ska bli spännande att se hur det fungerar. Om någon har tipps om bra sjöar för detta fiske häromkring så är jag tacksam för tips:D
 


Kommentarer
Postat av: Daniel

Du har ju Runn och Ösjön. De kan du ju bra också.

2010-02-03 @ 16:59:19
Postat av: Micke.S

Daniel: Jo,så är det ju fast jag kan inte säga att jag har så stor erfarenhet av dom heller på vintern. Vet inte heller hur isarna är på dessa, men det kanske det finns någon annan som vet.Har hört att isarna är dåliga på de flesta större sjöar häromkring denna vinter. Har du nån koll på isläget?

2010-02-03 @ 20:12:59
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Ronny

Du kan väll inte ge upp lake fiske än,jag å p-a måste ju ha någon med oss som inte är utrustad med airbag som kan gå ut först på isen he he

2010-02-04 @ 00:06:40
Postat av: Micke.S

Ronny:Ok,jag får väl hänga med ett tag till då...:D Än är det ju några cm kvar så det kanske håller för mig i alla fall...:D

2010-02-04 @ 01:07:47
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Mia

Ja vad säjer man, batteridrivna vantar från Vildmarksbutiken... Tänk om man hade haft en batteridriven gubbe vad det anbelangar med de husliga plikterna...:)

2010-02-10 @ 16:00:03
URL: http://miajaverling.blogg.se.blogg.se/
Postat av: Gubben

Det var ett jädrans tjat om lake :D

Ska de va nåt! Vid rödingpimpel händer det ibland en olycka om pirken får gå för djupt - då svär man över sin otur och lämnar eländet till korpen!

Lake - suck!

2010-02-10 @ 17:29:27
URL: http://gubbens.wordpress.com/
Postat av: Micke.S

Mia: Det finns ju batteridriva hjälpmedel att köpa till sånt eller om du kanske hellre vill så kan jag bygga ihop nåt när jag får tid...:D



Gubben: Jo jag börjar tröttna så smått själv nu eller rättare sagt isen där vi brukar fiska dom. Nu stundar nya äventyr, hur är isen på rämen då?

2010-02-10 @ 18:48:27
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Gubben

Skitis! Stöp! Tunn dubbelis. Vissa ställen riktigt dålig. Två skotrar gått igenom.

Kolla noga, borra och känn efter, varma stövlar, flytdräkt :)

2010-02-10 @ 21:48:45
URL: http://gubbens.wordpress.com/
Postat av: Micke.S

Gubben: Som vanligt den här vintern då, kanske blir ett försök framöver ändå...annars kommer jag och tar dom när isen gått :D

2010-02-10 @ 22:55:46
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0