Ismete vid sunnanö camping...

Idag så fick jag äntligen komma ut och fiska, det var ett tag sen nu så fiskesuget var stort. Det var jag  Erik.F och Martin.O som pratat ihop oss om att ta en ismetestur trots kylan. Dagen började med att vi satte hjärtat i halsgropen, för när första hålet var borrat så saknades det ena skäret, men efter en stunds letande så hittade vi det på isen och efter ytterligare en stund så hade vi fått ut spöna. Första hugget kom efter någon timme på Martins spö men den släppte nästan direkt, men medan han höll på att sätta på en ny mört så högg det på nästa spö...även detta Martins och den här gången kom den upp..

Martin med en fin borre



Efter denna så var det lugnt någon timme innan det högg på ett av mina spön, det var en snipa men jag klarade i alla fall namnet:D
Efter ytterligare någon timme, strax efter att Erik åkt hem så högg det en snipa på Martins spö.
 
Så här såg den ut



Får väl tillägga att Erik klarade namnet han med,han hade plockat upp en abborre på pimpel strax innan vi kom dit.
Inga jättegäddor idag alltså men det är i allafall roligt att det händer nåt när man står där och småfryser...
Roligt var det också att få träffa Martin, han har skrivit här ibloggen till och från, samt att vi mejlat i över ett år nu så det var ju på tiden att vi kom iväg på en fisketur. Det blir säkert fler framöver
Nu blir det jobb i en vecka framöver, förhoppningsvis kanske det kan hinnas med någon tur efter lake innan jul.

Kommentarer
Postat av: Martin

Tjena Micke

Tack för en trevlig tur och tack även till Erik. Nya borren anländer på onsdag så till helgen blir det nya försök. På gädda alternativt abborre i det vattnet som jag nämde för dig.

2010-12-13 @ 15:12:16
Postat av: Micke.S

Martin: Tack själv, det var riktigt kul,men jag blev nog ganska kall om händerna på slutet och idag

har jag fåt lov att jobba med bara vänsterhanden för högerhanden funkar inte som den ska,kan knappt räta ut fingrarna utan att det gör svinont:(

Har du varit med om nåt liknande efter att ha frusit? Börjar nästan bli lite orolig...

Kul med borren,då kan du ju att flytta runt lite mera utan att det blir för tröttsamt.

Du får höra av dig och tala om hur det går i helgen.

Skitfiske önskas!

2010-12-13 @ 16:04:37
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Martin

Hej



Fingertopparna känns extra tjocka och inte riktigt full känsel. Vet du vad som kommer till mig imorgon? Skall nog ut i helgen? Hur jobbar du framöver, för jag kan ta bondpermis även på vardagarna nu ett par veckor framöver!

2010-12-15 @ 22:41:18
Postat av: Micke.S

Martin: Jo då Martin, jag vet vad som kommer:D

I helgen blir det svårt,jobbar nätter tom måndag morgon sedan är jag ledig till torsdag.Börjar sedan på julafton igen och jobbar till nyårsafton.sen ledig igen.... Jag ringer dig framöver så kanske det går att bestämma nåt.Ska väl ut och julhandla o köpa julklappar mm men det borde ju gå att fixa på nån dag. Handen är i allafall skaplig nu, körde på zon salva ett par nätter och det blev mycket bättre efter det.

Det var som jag trodde med rullen,när den fått stå inne ett tag så var den som vanligt igen.

Hör av mig framöver, ha de bra så länge.

2010-12-16 @ 09:13:32
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Erik Fransson

Tack till er båda för ösjöfisket, var ju i kallaste laget men vi vart ju inte tomhänta.

Blir nog Tansen nästa för mig och då jä-r ska jag få upp en på isen. Vi åker upp på juldagen så det blir väl tidigast på annandagen. Lurar också på om mjag ska prova angla på en tjärn mellan björbo och -mockfjärd där det finns fin öring,vi får se hur mycket snö det nu vill komma. Ha det bra så hörs vi.

2010-12-19 @ 20:34:34
Postat av: Micke.S

Tjena Erik!

Tack själv,Vi får ta och göra om det framöver,hörde ryktas i dag att det tagits en del fina abborrar på ismete i Runn fast på falusidan till. Blir det tid till nåt fiske före jul? Funderar på att försöka komma ut nån dag om det inte är allt för kallt.

2010-12-20 @ 15:47:31
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Erik Fransson

Tjena Micke och god fortsättning!Jag har inte lyckats komma ut mer än en gång, på annandagen då jag och svärfar gjorde ett försök med att lura någon öring på Långtjärn mellan Mockfjärd och Björbo men vi kammade noll. Ser framemot ljusare tider med mera fiske och fisk. Blir det nå fiske på Amungen för dig? Jag är lite sugen på att dra första gösen, så hör gärna av dig om det blira av. Skitfiske så länge/ Erik

2011-01-04 @ 21:32:18
Postat av: Micke.S

Tjena Erik! Sorry,såg inte att du skrivit förräns nu. God fortsättning själv, Är sugen på Amungen så klart,vet du nåt bra ställe att ställa bilen nära sjö när det är så pass mycket snö som nu? Jag gör sista natten mot onsdag men det kan nog inte bli nåt fiske före fredag.(Mia pluggar i Ludvika den här veckan). Vi kan väl höras på telefon frammåt mitten av veckan.

/Micke

2011-01-10 @ 10:41:18
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Erik Fransson

Tjena Micke!



Jag var ut och fiskade ett par timmar vid gäddöarna i fredags och lyckades dra min första gädda på ismete, ca 1,5 kg. Jag borrade 3 hål och högg, ingen hit så nu har jag införskaffat motorisborr. Förresten när det gäller Amungen så finns det ett ställe där man kan köra ner enligt min farbror och sen är det ca 100 meter till sjön. Jag är sugen att prova igen i helgen men bara det inte blir för kallt.Du kan väl höra av dig om det blir nåt. Ha det mvh Erik

2011-01-26 @ 17:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0