Älven...

1/9

Igår hade jag kurs sista dagen på "friveckan" .  Efter en hel dags stillasittande så kände jag att jag behövde lite luft så jag tog jerkspöt och gjorde mig klar för en liten tur ner till älven.Till min förvåning  ville Viktor följa med men han ville bara meta.Som tur var hade jag några gamla maggots kvar i kylen. Redan efter några kast högg en gädda på runt två kilo på ett hemmagjort ytbete modell topbandit som ser för jävligt ut. Efter någon minut så fick även Viktor napp,det var en "minimört" Han hade väl ytterligare några napp men sen var maggotarna slut så vi började gå hemöver men stannade till i viken alldeles innan stigen viker av uppför backen för att göra några kast.
Hade påslag redan i tredje kastet av en gädda som var större än den den jag redan fått,  men riktigt hur stor lär jag väl aldrig få veta. Ruskigt roligt det där med ytbeten, dom kommer som skjutna ur en kanon när dom tar betet men det är svårt att få dom att fastna, och om dom fastnar så är dom ofta felkrokade. Hur som helst så är det spännande.

Kommentarer
Postat av: Martin

ok nu finns det uppdatering.

jag får se lite skulle eventuellt ha dottern imorgon så det beror helt på när käringen kommer hem. men jag kanske dyker upp helt plötsligt vem vet

2009-09-02 @ 20:17:19
URL: http://pike.webblogg.se/
Postat av: Daniel

Var det inte mycket vatten i älven?

2009-09-03 @ 08:30:54
Postat av: Magnus

Ytbeten är den häftigaste formen av "torrflugefiske" Jädrar vilka adrenalinkickar man får tycker jag! Konsten är väl att göra mothugg först när man känner hugget, inte när man ser det... Riktigt skoj är det iaf*

Ha det gott Micke!

2009-09-03 @ 08:50:30
URL: http://promisedland.blogg.se/
Postat av: Micke.S

Martin: Ja vi får väl se, jag går nog ner vid 4 -5 snåret skulle jag tro.



Daniel: Jo det forsar på som bara den men det går skapligt att fiska ändå på sina ställen.



Magnus: Det är nog som du säger med mothugget, men det är svårt att hålla sig när man ser att gäddan tar betet. Mothugget kommer liksom automatiskt när man ser gäddan bryta vattenytan,kanske är det gamla flugfiskereflexer som spökar:)

2009-09-03 @ 11:42:28
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0