Nya Jerkar...

Igår kväll la jag sista lagret lack på sex av dom nya jerkarna som jag hållit på med under veckan som gått. Idag har jag gått och väntat hela dagen på att lacken skulle härda men vid sextidenkunde jag inte hålla mig längre så vi gick vi ner till älven för att göra ett försök på gäddorna Daniel och jag.
Daniel körde endas med fluga och jag med jerkar. Tyvärr så verkade inte gäddorna vara på plats denna dag , Daniel tappade en snipa men det var det enda som hände. Var dock nöjd med gången på jerkarna möjligen att det skulle varit lite mera bly i den stora blå, så här blev dom i alla fall.



Den näst högst upp till höger är en som jag påbörjade sent i höstas fast tappade lusten när det blev vinter.
den är klädd med äkta öringskinn från en av öringarna som jag fick på Rämen i höstas...Tyckte den blev riktigt häftig,ska bli kul att se om det blir nån gädda på den i sommar.Synd nog så går den lite för djupt för att fiska i vikarna här nere i älven.



Den jag tror kommer att funka bäst är nog "gris" kopian ,färgsättningen är egentligen  från en manta som jag Photoshoppat om lite så det passade någorlunda...förövrigt första försöket med svarven och det var riktigt kul att svarva tyckte jag, men svårigheten ligger nog i att få dom lika om man ska göra fler.



Har fem jerkar till klara för färgsättning men det får bli när jag får lite tid över, måste ju hinna fiska lite också och fixa till båtarna så man kan komma ut lite på sjön i sommar...är för övrigt jäkligt sugen på att köpa en airbrusch samt en liten kompressor...men det kan bli svårt att övertyga frugan om nödvändigheten av sådana ting:)


Kommentarer
Postat av: Mia Frugan

Det vore bättre om du köpte lite nya kalsonger och strumpor, kanske något vettigt klädesplagg...

Dina hantverk är riktigt snygga, du är ju så duktig att tillverka så jag kanske kan lära dej symaskinen, då kan du ju sy dina egna kläder.

Sedan var det alla båtarna, nu ska det köpas lacker och grejer till träsnipan, så din färgspruta får vänta ett tag. Det har tagit tabberas på pengarna snart.

Ja du är den tokigaste gubbe jag vet...

2009-05-04 @ 23:52:47
Postat av: Micke.S

Mia: Äh, kläder köper man när man fryser å de gör jag inte just nu,framåt vintern kanske...Men då är de ju för kallt för att måla, så då kan jag ju köpa kläder då istället för nu så kan jag måla i sommar då jag inte fryser:)

/Micke.S

2009-05-05 @ 00:00:35
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Micke

Grymma jerkar, du får börja sälja dem så vi vanliga dödliga får chansen att testa dem! :)

2009-05-22 @ 22:57:18
URL: http://mickesfiske.blogg.se/
Postat av: Micke.S

Tack för berömmet, har för närvarande fullt upp med att hålla mig och frugan med jerkar. Snart börjar ju gäddutmaningen, Mia har utmanat mig i sommar igen i kampen om största gäddan men om får jag tid över så kanske jag kan göra några för försäljning ifall dom skulle visa sig leverera.

Vi hörs /Micke.S





2009-05-23 @ 16:00:03
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: ludde

riktigt fina jerks, speciellt piggen salmo slidern!

2009-05-29 @ 15:13:00
Postat av: Micke.S

Tackar för berömmet, det är fler på gång också men det har varit dåligt med tid ett tag.Förhoppningsvis så får jag tid den här veckan.

/Micke.S

2009-06-01 @ 17:37:35
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0