Nytt från Sunnanö...

Nu har jag och Mia varit ute och haft två bompass sen sist jag skrev .Vi har haft hugg båda två men inte fått fast dom.
Det verkar som det är naturligt bete som gäller.Jag och Bernie tog ett pass tidigt i morse (och med tidigt menar jag att jag gick upp kvart över tre).Efter morgonkaffe och agnmete så for vi ut på sjön.



Testade sundet mellan Runn/Ösjön  för förstagången på allvar denna morgon. Bernie fick första abborren som var på ett par hg,men sen var det min tur....

Abborre 1kg tagen på flötmete med mört. Fick gå tillbaka efter fotografering trots att Bernie muttrade om att dom ska grilla fisk ikväll.....men jag fick ytterligare en  i mera lämplig storlek så han behöver nog inte gå hungrig:)



Efter några timmr for vi ut mot Prästö men där hittade vi inga abborrar.Däremot fick jag ett par gäddor varav den största på ett par kilo.



Det verkar som om löjleken kommit igång. Åtminstone tror jag det för det kokade av löjor inne vid stränderna på sina ställen men jag har faktist ingen koll på när löjorna leker. Många av dom jag fått nyligen har varit fulla med rom och det skulle ju kunna förklara frånvaron av löja på dom ställen där jag normalt brukar hitta dom.kanske någon av er bloggläsare vet när löjorna leker?
Ikväll blir det nog en tur efter gädda om Mia vill men om det blir jerk/mete eller trolling återstår väl att se.

Kommentarer
Postat av: Pierre

Löjan leker i maj-juni.

Metar ni med levande löja?

2009-07-03 @ 11:28:27
URL: http://team-nappet.blogspot.com
Postat av: Magnus

Verkar underbart att ha ett sånt storabborre-ställe inom rimligt avstånd ;) Det är något speciellt med abborre runt och över kilot!

2009-07-04 @ 18:28:34
Postat av: Johnny

Tjena mannen!

Jag ar för mig att löjan som leker i maj-juni är benlöja och den andra, siklöjan tror jag leker på hösten.

Fina borrar ni tycks ha där nere. Här är det mest små tusenbröder mest överallt...

Skitfiske på dig! Jag följer din å mias gäddfajt.. ;D

2009-07-06 @ 00:50:18
URL: http://johnnysfiskeblogg.blogspot.com
Postat av: Micke.S

Pierre: Dom är nog lite sent ute kanske, men det kommer både det ena och andra ur dom så nog leker dom. Metar med levande löja men har också fått en del på D-riggen du tipsade om,då använder

jag död löja.har även fått fina borrar/gäddor på att släpa med löjtackel som jag pysslat ihop av lite krympslang och ståltråd mm. Jag kan ta några kort på dom när jag kommer ut till campingen igen.Ska jobba denna vecka men det kanske blir nån tur ändå ifall det är skapligt väder.



Magnus: Jo det är skitkul men än har jag inte lyckats lura nån av dom riktigt stora även om det har gått bra. Förra sommaren tog dom en på över två om nu ryktena stämmer så det är bara att nöta vidare:)



Johnny: Jo det finns riktiga storabborrar men även mycket småabborrar.Kul att du följer gäddcampen,än har vi väl inte varit ut så många gånger men det blir nog flera framöver.Själv har jag mest jagat abborrar än så länge men gäddkampen sätter nog fart snart bara gäddorna blir i stöten.



Skitfiske på er alla /Micke.S

2009-07-06 @ 07:14:05
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Honken

Haha den borren håller du som om det vore din förstfödde...

2009-07-10 @ 00:05:51
URL: http://www.flyfisher.se
Postat av: Micke.S

Honken: Jo du, sann kärlek :)

2009-07-10 @ 11:54:40
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0