Nu skiner solen igen...

Sunnanö  15/7

Har hunnit med ett par fiskepass sen sist.,Med mig i båten första passet en liten fiske intresserad kille som heter Ludde och är här och hälsar på. Vi var ute och jerkade några timmar i förrgår kväll men med magert resultat. Endast en gädda runt kilot och som dessutom släppte när jag skulle försöka ta ett kort. Förra året  tog han dock en gädda på över sju kilo
 här utanför campingen på en liten spinnare och vad jag så var det  största gäddan som någon från campingen fick upp den sommaren.
Igår kväll så var jag och Erik ute och försökte på abborre men även detta med magert resultat. Vi provade både att släpa och meta men det enda som kom upp var en borre på 3-4 hg som högg på Eriks mete. Fick dock gå tillbaka utan fotografering.
Idag har jag för avsikt att ut och släpa lite på eftermiddagen med  Ludde och en annan liten kille som heter manne och bor i husvagnen brevid. Eventuellt så kanske vi testar lite jerkfiske också.
Frammåt  kvällen blir det nog ett nytt pass med  Mia , jag  måste ju försöka utöka ledningen jag har i gäddkampen (leder med en gädda på 1,04 kg)
Rapport kommer ....Ska försöka komma ihåg kameran nästa gång ..:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0