Friluftsdag på Ösjön

Igår hade Forsaklackskolan friluftsdag och som vanligt var pimpelfiske på Ösjön ett av alternativen som barnen kunde välja bland. Själv tog jag ledigt från sista nattskiftet så jag kunde följa med och borra hål åt ungarna. Jag tror vi var fem vuxna som var med och borrade och några till som var med och bara trivdes på sjön. Både frugan och båda grabbarna var med och vi tyckte allihop att det var en trevlig dag även om inte fisken var på hugget. Får väl tillägga att det finns större



Även om det gick trögt så var det en del ungar som fick fisk också och jag måste säga att man måste beundra deras tålamod för det var flera stycken som inte fick fisk men fortsatte att fiska hela dagen utan att gnälla det minsta.
Så  här kunde det se ut när dom satt på kö för att få överta hålen som det nappade i.


Kommentarer
Postat av: Herr D

Härligt att ni ställer upp för den yngre kommande generationens fiskeintresse. Det behövs fler med dessa takter :-)

2009-02-13 @ 08:41:30
URL: http://www.b3fiske.blogspot.com
Postat av: Micke.S

Självklart gör man det, i alla fall då det gäller fiske, även om inte min grabb är överförtjust i fiske så har jag märkt att intresset finns hos många av dom andra ungarna. Det är en riktig höjdare att se hur glada dom blir när dom lyckas lura en liten abborpinne:)

Vi hörs /Micke.S

2009-02-13 @ 10:11:12
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Mange

Underbart att se deras ihärdighet. Sen att hälften förmodligen kämpar som de gör, innebär ren och skär idoldyrkan i den åldern försämrar ju inte saker och ting.

För är det ett som är säkert så är det att det alltid blir vetiga människor av fiskeintresserade kidz... Bra jobbat Micke!

2009-02-13 @ 22:49:26
URL: http://promisedland.blogg.se/
Postat av: Micke.S

Tackar!

För det mesta är det nog så som du säger men jag har sett motsatsen också men det hör nog inte till vanlighetena.

/Micke.S

2009-02-15 @ 14:21:32
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0