Mörtmete...

Gjorde en tur ner till älven neranför bullerforsen för att försöka meta upp några löjor att ta skinnen av .Tänkte försöka flå dom  och använda skinnen till några öring pluggar jag håller på med. Hade även tagit med jerkspöt för att försöka  locka någon gädda till hugg ifall dom var på humör. Hade ett påslag  av en gädda men den ville inte fastna.
Såg en hel del fisk som jag misstänker var regnbågar .Dom  vakade på lite andra ställen än där jag fiskar regnbåge i vanliga fall men jag skulle nog tagit med flugspöt istället.
Några löjor blev det inte heller men ett tiotal mörtar lyckades jag dock lura upp så nu återstår bara att se om jag lyckas flå dom  utan att skära sönder skinnen. Jag har gjort några försök tidigare men det har inte gått så bra.

Kommentarer
Postat av: Mia Frugan

Ja då ska vi ha fulla huset med stinkande mörtskinn, nu börjar man undra: "Vad kommer härnäst..."

2008-09-06 @ 09:51:24
Postat av: Micke.S

Tja, löjskinn kanske:)

/Micke.S

2008-09-07 @ 08:12:13
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Daniel

Hur blyar du pluggarna?

2008-09-08 @ 16:00:11
Postat av: Micke.S

Dom jag håller på med just nu har jag blyat ganska mitt i eller hur man nu ska säga och så att dom väger runt 20 gram och ligger ganska vågrät i vattnet, Har inte testat dom än men i morgon så ska dom nog vara torra nog för några provkast om jag hinner innan jobbet.

/Micke.S

2008-09-08 @ 19:07:34
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Gubben

Så, du har börjat i skinnbranschen också! Gäddskinn lär vara starkt har jag hört...

2008-09-09 @ 11:15:54
URL: http://gubben.webblogg.se/
Postat av: Micke.S

Gubben:Jo då, jag slänger mig snabbt mellan dom olika branscerna.Gäddskinn är redan testat på en av jerkarna jag gjorde i somras, har dock inte fått nåt på den än men det kommer....Hur går det på Rämen då? Har du nåt att rapportera eller har det inte blivit så mycket fiskat. Det börjar bli dags att ge sig ut efter storöringen nu:) Jag dyker nog upp i dina trakter framöver.

/Micke.S

2008-09-09 @ 11:50:59
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0