Bloggtips....

Har idag lagt till ett par länkar till bloggar som  brukar besöka. Den ena är Herr D  som jag besökt emellanåt under en längre tid och den andra är Johnnys fiskeblogg som jag hittade genom Zalt blogg för några månader sen men inte hunnit fördjupa mig i förrän nu. Har inte läst allt på dessa bloggar än men kommer säkerligen att botanisera runt där ett tag framöver nu när höstmörkret faller på.

Förövrigt har det inte hänt så mycket på fiskefronten men jag kan väl tala om att nu är båten upptagen ur Runn, men jag kan ju alltid slänga i gummibåten om det skulle bli finväder när jag är ledig.

Oj det höll jag på att glömma, jag avgick med segern i gäddkampen som jag hade med min fru. Vann med en gädda på 2,8kg (har jag för mig att den vägde). Tyvärr blev det inte så mycket gäddfiske under hösten som jag hoppats på men å andra sidan är ju inte hösten över och jag har ju en polare som fortfarande har båten i. Hör av dig om du vill ut framöver
så tar vi en tur.
Har även tänkt att ge mig ut efter storöringen när tillfälle ges.
Som sagt, säsongen är inte över innan isen har lagt sig och då börjar en ny.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Vi får försöka komma ut nån dag. Har nån jerk som jag skulle ha provat.

2008-10-04 @ 00:24:05
Postat av: Micke.S

Ja det vore skoj, jag gör sista nattskiftet natten mot måndag sen har jag kurs på tisdag efter det är jag ledig tom torsdag. Det har blivit lite för mycket jobb o kursande ett tag nu. Hur är det för dig i morgon eftermiddag .Vi kanske skulle hinna med ett pass när jag vaknar efter nattskiftet. Brukar vakna vid 13 tiden ungefär. Du kan ju slå en pling i så fall.

/Micke.S

2008-10-04 @ 15:09:29
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Pierre

Johnnys fiskeblogg är ett måste.

Där är en kille som kan få en att skratta ordentligt med sitt skrivande.

Ska från och med nu försöka skriva lite mer både hos er alla och även på min egen blogg.

Det har varit en period då jag inte har haft lust med att blogga och har då tappat en hel del av erat skrivande.

Ska läsa igenom vad som hänt och på så vis uppdatera mig.

Känner nu att bloggandet börjar smyga sig på igen.

Ska flytta runt mitten av nov. så då kan det bli lite stiltje igen men det är övergående.

Ha det gött så länge.

2008-10-04 @ 18:40:06
URL: http://www.teamnappet.se
Postat av: Micke.S

Pierre: Jag hittade ju bloggen genom dig men har inte fördjupat mig i den förut. Håller med om att den är skriven på ett kul vis.Satt och garvade för mig själv igår när jag läste om hans äventyr.

Han verkar vara en smula otursförföljd emellanåt.

Kul att du är med i matchen igen,ibland är det ju så att man inte känner för att skriva och då är det nog bäst att låta bli. Det är väl bara att skriva att man tagit paus eller gått o fiskat eller nåt liknande.Dom flesta förstår nog.Själv tänkter jag nog fortsätta att skriva om dom gånger jag varit ut och fiskat men kanske inte om varje gång jag tar spöt och går ner till älven en timme eller två och blir utan fisk:)

Såg att du köpt en ny kåk.Kul, Det finns väl hobbyrum hoppas jag. Så du har plats att fixa med dina fiskeprylar menar jag.

Vi hörs, måste dra till jobbet nu(börjar tidigare på lördagskvällar) /Micke.S

2008-10-04 @ 19:22:15
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Daniel

Vi kanske kan dra ut en vända om det blir skapligt väder. Men ska nog inte testa jerkarna, ska nog fixa bättre lack först.

2008-10-04 @ 21:46:49
URL: http://danielhindrikes..se
Postat av: Honken

Det är alltid trevligt med lite ny läsning så här i höstmörkret. Klart att du ska ge dig ut och försöka ta storöringen :)

2008-10-05 @ 15:26:49
URL: http://honkens.blogg.se/
Postat av: Magnus

Ser fram emot många och härliga fiskeinlägg från dina öringturer i höst/vinter! Hur kallt är det i sjöarna hos er nu... Tar man upp båten redan alltså?

Här nere blir ju gäddfisket som bäst runt december när det är 1 grad i vattnet... Ingen is = Båten stannar i vattnet!

2008-10-07 @ 11:05:40
URL: http://promisedland.blogg.se/
Postat av: Micke.S

Honken: Nog ska jag försöka komma ut alltid men kompisen som jag brukar fiska med har fått nya arbetstider så det stämmer inte lika bra med ledigheten längre, fast man kan ju alltid ta ledigt.



Magnus:Orsaken till att jag tog upp den redan är att sista september så samlas vi ute vid campingen och hjälps åt att göra ordning inför vintern och ta upp båtarna(dom som vill). Min är ganska tung sådet är gött med lite hjälp. Förra hösten var det några som fick motorena stulna så jag tyckte det var lika bra att passa på. jag har ju i alla fall gummibåten

ifall det skulle bli akut:)

Vi hörs /Micke.S

2008-10-07 @ 19:47:38
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Micke

Kul med de nya bloggarna så det finns lite att läsa i höstmörkret! Jag har inte fiskat själv på ett tag nu. Kompisen som äger båten har dragit upp den inför vintern, så jag vet inte om det blir så mycket mer fiske för mig den här säsongen, vi får se hur det blir.

2008-10-10 @ 15:48:52
URL: http://mickesfiske.blogg.se/
Postat av: Micke.S

Javisst är det kul när man hittar likasinnade nu när mörkret faller på. Förr så fick man lov att rusa ner och köpa en fisketidning när fiskesuget blev för stort. Nu räcker det att slå på datorn så når man en hel värld av fiskegalningar som känner precis lika.

/Micke.S

2008-10-10 @ 17:04:01
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0