Älvens dag.

Idag firas älvens dag i Borlänge;vilket innebär att det är fritt fiske mellan Bullerforsen  och Domnarvets kraftstation. Själv ville jag inte trängas så jag och värmarn tog en tur i "tvålkoppen" som jag har liggandes mellan forsarna. Som så många gånger förr så började busvädret när jag fick frivecka men det kanske bättrar sig framöver.
Första fisken tog värmarn och det var en mört som hade huggit på hans spinnare. Fisket var inte alls som det brukar på denna sträcka själv tog jag endast en liten snipa på jigg och värmarn fick också en samt en liten abborre.

Man får väl hoppas det gick bättre för dom som provade på regnbågarna nedanför Bullerforsen. Nu får man väl ta och ladda batterierna så man är pigg till helgen ifall frugan vill ha sig en omgång i gäddutmaningen....


Kommentarer
Postat av: Honken

Hur är det att flugfiska vid Bullerforsen. Jag har aldrig varit där, men det kanske kan vara värt att prova.

2008-06-12 @ 07:43:53
URL: http://honkens.blogg.se/
Postat av: Pierre

Din tanta har nog laddat för en ny batalj. =)

Plocka en 3-4 kilos så har du vunnit redan nu!

Vi ska prova gösen i Ralången imorgon.

Jag hoppas ju på ett nytt Pb så varför inte imorgon.

Ska prova vectra vertical och vectra orginal.

Jag mailar över bild till dig på dom.

Hoppas att vädret blir bättre under din frivecka.

Vi har oxå haft skitväder här några dagar. men vad gör det när man är hemma med sjukt barn.

Det är dock bätter idag med 21 grader i solen redan kl 7.

2008-06-12 @ 09:29:18
URL: http://www.teamnappet.se
Postat av: Lasse Å.

Hej Micke..

Nyss hemkommen från en promenad runt älven, kunde konstatera att det stod åtskilliga regnbågar tryckta mot gallren vid B-forsen i varierade storlekar, bland annat 2st bågar?? eller öringar som var tagmärkta på vänster sida om ryggfenan, nån som vet något om detta?

2008-06-12 @ 10:06:39
Postat av: Micke.S

Honken: På vissa ställen går det alldeles utmärkt att flugfiska vid bullerforsen när det finns fisk i älven. På västra sidan är det vadbart ett hundratal meter en fördel är om man kan underhandskasta (vilket jag är dålig på).På östra sidan finns det några hällar som går bra att flugfiska från men dom är ofta upptagna av spinnfiskare. Fisken brukar inte vaka så ofta men ibland händer det.Kan ju bero på att dom har mycket mat under vattnet. Dom släpper i fisk varje år men jag tror många av dom ger sig av neråt älven för ibland verkar det bli tomt utan att man hört att det tagits mycket fisk.

Finns även harr och öring men det är ganska sällsynt

att man får någon. Jag tänkte gå ner en tur idag och kolla om jag ser någon fisk.

Hör av dig om du tänker testa så kanske jag kan hänga med .Jag mejlar dig mitt telefonnummer så kan du höra av dig ifall du vill. Fiske kortet kostar (kostade 100/år och 25/dag förra året.(gäller för i stort sett hela Borlänge med vissa undantag). Kan köpas på statoil i Kvarnsveden och ok Bullermyren (har en månad kvar på mitt).

/Micke.S

2008-06-12 @ 10:12:57
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Micke.S

Pierre: Vad det gäller gäddutmaningen så är det nog bäst att skynda långsamt så hon inte tappar sugen.

Chansen är nog lika stor att det blir hon som tar ledningen. Ser fram emot bilder på storgös om nu bredbandet fungerar ute vid husvagnen i helgen.

Skitfiske önskas /Micke.S



Lasse Å: Skumt! Rymlingar borde det ju inte vara om dom är märkta om inte slotten börjat märka sina bågar för att kunna hitta dom igen när dom rymt :)

/Micke.S

2008-06-12 @ 10:23:25
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Magnus

Älvens dag låter som en trevlig tillställning. Går alla intjänade pengar en sådan dag till vatten-/fiskevård?

2008-06-12 @ 16:23:22
URL: http://promisedland.blogg.se/
Postat av: Micke.S

Magnus: Dom tjänar nog inget på den dagen för det kostar inget vad jag vet. Dom brukar ha en visning av maskinhallen i gammla kraftstationen samt pris för största fisk och att fisket är gratis den dagen. Det brukar var vara mycket folk så jag brukar stå över men jag tycker det är en bra tillställning för familjer och sådana som inte fiskar så ofta och som vill prova på.

/Micke.S

2008-06-12 @ 17:03:11
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Jari

Lasse.Å: Siljansöringen är taggad, om det var sådana kanske?

2008-06-13 @ 07:54:43
URL: http://fiskefeber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0