Tack Pierre...

För tipset om drachkowich-riggen. Jag och Bernie var ute i sundet mellan Runn och Ösjön tidigt imorse för att prova om abborrarna var i stöten. Metade ett tag med löja men dom ville inte nappa,såg dock en hel del löjstim som rörde sig fram och tillbaka.Då fick jag årets snilleblixt....Jag testar löjriggningen som Pierre tipsat om i i sin blogg. han inte mer än göra ett par lockryck eller vad man ska kalla det innan det högg och upp kom sommarens största abborre för min del(hittills).



46 cm lång och prick ett kilo vägde den.

Det var dock den enda vi lyckades lura denna morgon.
På eftermiddagen for jag och frugan ut för att jerka en liten stund.Jag själv tog en tur lite senare och testade löjriggningen
ännu en gång men det  var sådan båttrafik i sundet sådet gick inte att fiska på ett vettigt sätt men den kommer att testas fler gånger denna sommmar, var så säkra....Kanske redan tidigt imorgonbitti om jag orkar upp.
Ska väl tillägga att abboren fick gå tillbaka (Jag sparade den åt dig Pierre, som tack för tipset ifall du dyker upp framöver).

Kommentarer
Postat av: Magnus

Fy fan vilken go krigare!!! Ett stort grattis till en kiloskrigare! Tänkte att jag skulle bege mig ner ikväll och spräcka kilosbarriären för säsongen...

2008-07-29 @ 17:14:04
URL: http://promisedland.blogg.se/
Postat av: Pierre

Skoj att riggen funkade.

Jag måste se till att komma upp och ta upp den borren.

Just nu ser detut som om det blir senare i sommar, en helg eller så.

Grattis till kilot.

2008-07-30 @ 12:28:41
URL: http://www.teamnappet.se
Postat av: Öga

sluta ljug!!!!!! mytoman 4 life den väger knappast 1 kilo :D

2008-07-31 @ 12:32:23
Postat av: Micke.S

Tja det var det som vågen visade i alla fall,och det låter väl rimligt med tanke på längden eller?

/Micke.S

2008-07-31 @ 16:24:13
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Micke.S

Magnus och Pierre:Tackar, fan va kul det är när man testar nya grejer och det funkar. Det blir till att tillverka fler av den sorten och enkla att göra var dom också.

/Micke.S

2008-07-31 @ 16:29:37
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0