Morgonfiske

Ställde klockan på 05.00 igår kväll för att komma ut på sjön i skaplig tid. Det var jag och Bernhard som skulle testa sundet igen. Jag började med lite flötmete med löja och tappade ganska omgående en gädda i fyrakilos klassen. Abborrarna ville inte vara med och leka alls denna dag. Efter en stund så provade jag att vertikaljigga med löja men det funkade inte heller eller också var dom inte där. Flyttade oss sedan till ett grund i Ösjön och där tappade jag en gädda på jerk. Hade även ett hugg när jag provade att vertikal jigga med samma riggning som jag fick den fina abborren på igår. Sedan trollade vi en stund med löja och Bernhard fick en gädda runt kilot.På hemvägen stannade vi till vid ett annat grund och och jag gjorde några kast med jerk. Fick en gäddsnipa och sedan gav vi upp för vid det här laget började det bli olidligt hett på sjön.
Troligen far vi ut på nya äventyr imorgonbitti.

Kommentarer
Postat av: Jari

Ingen stor gädda ännu som bitit över aktern på viking line zalt?

2008-07-30 @ 16:17:19
URL: http://fiskefeber.blogg.se/
Postat av: Micke.S

Nej men det kommer...Har mest släpat löja hittils, det brukar vara otroligt effektivt på både abborre och gädda men jag ska självklart nöta på med Finlandsfärjan.

/Micke.S

2008-07-30 @ 23:22:15
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0