Efter regn kommer sol...

Vädret klarnade upp och blev skapligt framåt kvällen även om det kom en skur då och då. Började först med att testa lit jerkfiske och kunde snabbt landa en gädda runt kilot. Tog mig sedan ut till grundet där jag fick ett par abborrar på förmiddagen. Provade först att meta en stund med löja utan att det hände nåt. Satte sedan på en blå/vit  jigg och redan efter ett par kast hade jag en fin fisk på som jag tyvärr aldrig fick se, men jag är nästan helt övertygad om att det var en fin abborre. fortsatte att kasta och efter en stund så högg det igen. Denna gång fick jag upp den, en abborre i 2hg klassen. Ytterligare några kast senare så var det dags igen ,denna gång en abbore av lite bättre kaliber

Så här såg den ut.



Femhundraåttio gram om man ska lita på vågen.

Flyttade mig sedan till grundet där jag fick abborren på  9 hg häromdan och där lurade jag en abborre till på ett par hg fast denna gång på mete med löja samt drog bom på en.
Förhoppningsviså blir det en tur tidigt imorgonbitti om jag orkar upp och vädret tillåter vill säga.

Kommentarer
Postat av: Mia frugan

Om det är något du orkar så är det väl att fiska, där brukar aldrig hindren vara särskilt höga. Skitfiske på dej skitgubbe:-=

2008-07-19 @ 22:44:21
Postat av: Pierre

Fina borrar du får.

Kör du med stora jiggar?

2008-07-20 @ 06:58:42
URL: http://www.teamnappet.se
Postat av: Micke.S

Mia: Ska man fiska så är det inte så svårt att stiga upp,det är skillnad om man ska ut o jobba då ligger man gärna in i det sista.

Pierre: Nej inte särskilt stora,kroppen ca fem cm.

Tar en bild senare på den som gått bäst och lägger in i bloggen,(Har alla grejor i båten för tillfället).

/Micke.S

2008-07-20 @ 13:47:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0