Farsan och jag på Rämen!

Det började trögt men efter ca en timme så hittade vi på dom vid den lilla ön tvärs över viken
från vägen sett.en stund så nappade det i stort sett i vartenda hål och vi fick väl ett antal
öringar och tappade nästan lika många.

image18
Farsan  i högform!

image19
Dom största var väl på 6-7 hg men den allra största tappade jag vid iskanten,skulle uppskatta vikten till
mellan 1-1,5 kg(undrar om någon hörde när jag skrek).
image20

Så här såg Pirkana ut som jag fick dom på.Den med jiggstjärten gick väl bäst men Den största(som jag tappade)
tog på den gula. (Fast farsan fick ju lika bra på vanlig vertikalpirk). Kul att få på grejor man gjort själv.
Pirkarna har jag gjort av bly på en jiggkrok som jag bakat in i lera och bränt i ugnen.
Denna dag hade jag även turen att träffa på Gubben vid Rämen,En "äldre herre vars blogg jag brukar läsa.
Han kom ner och pratade en stund ,det var trevligt . skriv gärna om du får någon storöring gubben.
För att summera dagen så får man väl säga att den var riktigt lyckad med väder som blev fint trots utlovat skitväder
och fem öringar var fast dom fick gå tillbaks utom några som farsan skulle äta , han har ju blivit ett sånt där
GI-freak eller vad det nu heter.
får väl se om jag hinner med någon fisketur i helgen.
Skitfiske på er ! / Micke
 

Kommentarer
Postat av: Gubben

Grattis till en lyckad fiskedag.
Ja, det var trevligt att träffas. Inget dålig skitfiske heller, ser jag.
Hälsa Farsan och M!

2008-01-24 @ 23:13:14
URL: http://gubben.webblogg.se/
Postat av: Micke

Synd på den stora, men du får ta den i helgen! Fina bilder! Ni verkar ha mer snö än vi har här, det är mest bara is överallt här just nu, och kommer det lite snö så smälter den och blir is ganska snart igen.

2008-01-25 @ 15:30:50
URL: http://mickesfiske.blogg.se/
Postat av: Pierre

Fina bilder.
Här har vi ingen is eller snö.(snön lika skönt utan)
så man blir lite avis när man ser dom.
Här avlöser snö och regn varandra och tempen ligger runt 2-5 +.

2008-01-25 @ 19:20:37
URL: http://Zalt.blogg.se
Postat av: Micke.S

Hej på er!
Snön kom faktiskt dagen före,fast på eftermiddan när vi åkte hem hade den docksjunkit ihop och blivit till slask på isen.Jag hoppas jag får tid att fiska på söndag men lördagen måste jag ägna åt att fixa lite med bilen. mycket som ska hinnas med
på friveckorna.har även hunnit med att göra några små
"jiggbalansare"till som jag ska testa
på söndag om jag får tid.
skitfiske på er
/Micke.S

2008-01-26 @ 10:27:15
URL: http://fiskeborlange.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0