Fisket under helgen.

Lördag 16/8

Under veckan som varit så har det inte blivit nåt fiske alls så när helgen kom så  kände jag att jag var tvungen att göra ett försök igen. Packade ryggsäcken och tog moppen ut till campingen. Efter en stund kom Daniel och vi tog båten ut på Ösjön för att försöka lura upp någon storgädda, men det visade sig att det skulle vi tydligen inte alls göra denna dag.
Daniel provade med fluga och jag körde med jerk(abborjerken) men kände ingenting. Efter ett tag så övergick även han till jerk och provade nog det mesta i jerkväg men dom ville helt enkelt inte bita. Efter någon (några) timmar åkte vi ut på Runn istället eftersom så gott som varenda ställe där jag brukar fiska gädda var fullbelagda med kräftburar. Vi provade med både jerk, fluga(Daniel) och att trolla men ingenting fungerade. Träffade på Bernie som hade några löjor över som vi kunde få(Tack Bernie). Vi provade att meta  och släpa dessa men det funkade inte heller. Vi fick helt enkelt lov att ge upp,men men det blir fler turer Daniel och då har dom blivit större ; )

Söndag 17/8

Klockan ställd på fyra, jag och Bernie skulle utt och försöka dra någon storabborre, nu nalkas hösten med stormsteg det var fortfarande mörkt när jag gick och väckte bernie efter att ha kokat kaffe. Denna morgon drack vi kaffet i mitt förtällt. När termosen var fylld och vi var på väg ut på sjön så var det så här vackert.



Första stället vi provade på gav ingenting så vi flyttade på oss och nästan direkt så dök mitt flöte och jag kunde landa en abborre runt tre hekto (som ska få bidra med skinnet till kommande projekt).
Tänkte som så ofta att nu har vi hittat på dom men där bedrog jag mig. Efter en stund så blåste det upp och vi kände inget mer under hela dagen (fiskade fram till tiotiden).

På eftermiddagen packade jag ihop mina prylar och for in till stan igen med en känsla att sommaren börjar ta slut,men än kan det bli fina dagar och det är långt till säsongen är över och isfisket får ta vid.

Eventuellt blir det provfiske av dom fem nytillverkade jerkarna under dagen men det beror väl lite på vädret,återkommer med bilder och rapport om hur dom gick i ett senare inlägg.
 


Kommentarer
Postat av: Magnus

Det har tydligen varit segt lite tvärsöver landet nu då med andra ord. Nära fullmåne 97% full i lördags.. Undrar om det har betydelse? De anteckningar jag gjort är att det är stiltje på fisket precis innan fasskiftena. När det sedan är skifte som från 98% - full - 98% nedåtgående så är det klart bättre....

Får se om det stämmer. Skall ut ikväll ;)

2008-08-18 @ 10:48:29
URL: http://promisedland.blogg.se/
Postat av: Micke.S

Ja jag har också sneglat lite på det där då och då.Tänker gå tillbaka ibloggen framöver och kolla igenom när fisket varit bra samt när jag fått dom största och kolla vad det varit för månfas just då.Ska bli spännande att se om man hittar nåt samband. Sen är det väl så att väder och vind samt fiskevatten också har en betydande roll i sammanhanget, men visst tror jag att det har betydelse.

Skitfiske på dig /Micke.S

2008-08-18 @ 11:07:51
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Daniel

Enligt Huggtabellen i napp och nytt ska det bli bra fiske denna vecka, så vi får ut och prova under veckan.

2008-08-18 @ 20:59:59
URL: http://www.allfiske.se
Postat av: Micke.S

Hej Daniel.

Det kan vi göra om du vill. Hör av dig så kan vi bestämma nåt. Det kan ju knappast gå sämmre än sist ;)

/Micke.S

2008-08-19 @ 07:55:00
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Daniel

Nej det kan det verkligen inte göra.

2008-08-19 @ 18:53:03
URL: http://www.allfiske.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0