Testfiske av dom nya Jerkarna

Pulade hela förmiddagen med att sätta på krokar och fixa till dom nya jerkarna. Sen blev det en tur till tandläkaren med sonen. Vid tolvtiden var kaffet kokat och matsäck fixad.Tog mina atteraljer och gick dom tvåhundra metrarna ner till älven,den såg lovande ut.
Funderade en stund över om jag skulle sätta på en av dom nya jerkarna men beslutade mig efter en stund för att prova en som jag gjorde förra året eftersom det bara var ca 50cm djupt i viken där jag befann mig och dom som jag gjort nyss är ganska hårt blyade. Redan i tredje kastet kom en gädda på ca kilot och slukade betet. Efter att ha satt tillbaka den så gjorde jag  ett par kast till sen var det dags igen,men denna gång ville den inte fastna.
Ytterligare ett par kast senare satt det en gädda på men dock inte samma tror jag för jag hade kastat åt ett helt annat håll. Även denna fick gå tillbaks.

  image51

Fiskade nån timme till men nu var det slut på det roliga eller åtminstone på gäddor så jag tog grejorna och begav mig till nästa ställe som jag brukar få gädda på.
Detta ställe är djupare så jag beslutade mig för att testa en av dom nya som jag gjort.
den är försedd med en enkelkrok med jiggstjärt bak och en trekrok på ryggen samt ganska hårt blyad.

 image50
Fiskade på några timmar till men tyvärr var det inga fler gäddor hemma denna dag.
Hur som helst så var det roliget att dra årets första jerksnipor.
Här kommer en bild på jerken jag lurade dom med.

image52

Och här är övriga nytillverkade.

image53

image54

image55

Kommentarer
Postat av: Pierre

Skitfina jerkar.
Har du airbruch och målar med?
Grattis till dina gäddor.

2008-04-17 @ 21:53:00
URL: http://www.teamnappet.se
Postat av: Micke.S

Tack.
Nej ingen airbrush.Jag gör mönstren i photoshop elements och skriver ut på skrivaren.lite fusk men det funkar kanonbra. jag kan beskriva hur man gör om du är intresserad.Just nu måste jag krypa till kojs,ska upp och jobba tidigt.
Vi hörs /Micke.S

2008-04-17 @ 22:01:03
URL: http://fiskeborlange.blogg.se
Postat av: Pierre

Det var ju en intressant grej.
Jag har bestämt mig för att ha kvar bloggen.
Den går att länka till ifrån hemsidan.

2008-04-18 @ 14:06:50
URL: http://www.teamnappet.se
Postat av: Micke.S

Kul att du ska ha bloggen kvar.Det är lättare att gå in där för att se om det hänt nåt nytt samt skriva kommentarer.Kommer självklart att besöka hemsidan ändå.Det är ju lite personligare med en hemsida.

2008-04-18 @ 17:43:50
URL: http://fiskeborlange.blogg.se
Postat av: Pierre

Jag har en tanke på att göra en jerk i plexiglas.
Dels att limma ihop olika lager med färgad epoxy.
Dels att limma in ungsfolie mellan lagren.
I teorin funkar det, iaf i min hjärna.
Får se om det funkar i praktiken.
Är inte så snabb i svängarna så det kan ta en stund att göra dom.=)

2008-04-18 @ 20:25:21
URL: http://www.teamnappet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0