Storöring

Lägger in en bild med anledning av  öringarna  som bröderna Esa och Juha Korpela

tog en dag i mitten av Oktober (se inlägget om Oktoberfiske på Rämen).
image16
Så här skriver Juha.

Fick rapport av Esa att han hade fått en riktig öring-jag hade fått några ca 1.5 kg dom kunde jag stoppa upp nägonstans där solen inte skiner!
Grattulera Esa till storöringen -men att jag skulle fiska på ett tag till,tog en sista vända mot ett ställe där jag fått grov öring förrut,när jag jag vände båten och styrde ut mot djupet satt fisken ,den man drömmer om,kände på knycken att det var en ordentlig öring ,när den kom nära båten såg jag att det var en STOR öring,efter en tung och hård kamp började den tröttna och gled in i håven-jag var lycklig och tänkte på Esa med sitt nyrenoverade hjärta hur han skulle klara att se denna fisk-det gick bra och vi grattulerade varandra till två fina fiskar.bröder som vi är.Fiskehälsningar från Juha Korpela

Ja du Juha det är bara att lyfta på hatten och Grattulera, nästa år är det min tur ;)
mvh Micke


Kommentarer
Postat av: Pierre

Hallojj..
Jag hittade hit ifrån "mickesfiske" blogg.
Fin öring.
Har en liten jakt och fiskeblogg själv.
Som du skrev hos micke, fisket går ju nu in i en ny fas.
Jag är väl inte så glad i att spinnfiske säsongen börjar ta slut, men pimpelsäsongen är ju kul den oxå. Välkommen in till min blogg.
=) Pierre

2007-12-16 @ 15:42:13
URL: http://Zalt.blogg.se
Postat av: peter carlsson

ja du juha,det var en STOR O FIN ÖRING du håller i,,men nu är det så att jag tyckte jag SÅG DIG UTANFÖR COOP vid feskaren,jag kan ha sett fel men jag tror inte det,,,,ELLER??????Nä då kompis det är din o den är stor o fin/peter

2007-12-18 @ 16:17:15
Postat av: berni

min torsk är större berni haha

2007-12-19 @ 16:29:10
URL: http://bernisfiske.blogg.se
Postat av: Micke

Riktigt härlig öring måste jag säga! :)

2007-12-31 @ 23:01:40
URL: http://mickesfiske.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0